Alla inlägg under januari 2011

Av Sara Klingenberg - 31 januari 2011 11:20

Finaste Bonnie är snart 11 månader. Jag tog några bilder idag. Batterierna var slut i min kamera så jag lånade dotterns och inser nu att hennes är bättre än min!

 

  

 

  

                            

 

 

  

 

      

 

 

 

  

 

 

 

 Det blev ett par på Mysan också

 

   

 

 

En bild på Gioia


      

 

... och alla tre tillsammans!

 

  

 

    

Av Sara Klingenberg - 29 januari 2011 21:57


Sitter här och tycker lite synd om mig själv. Ont i halsen och lock för öronen. Jag skyller på förskolevirusar...


Kom att tänka på hur många som frågat mig hur jag orkar med tre hundar nu när jag har småbarn. Jag blir lika förvånad varje gång. Hundarna ger ju mig energi. Grinig är vad jag blir om jag inte får komma ut varje dag. Jag älskar att träna med dem, promenera med dem i naturen eller se barnen leka med dem. Samspelet mellan barn och djur är underbart. De lär sig massor av varandra - utan krusiduller.


I morgon blir en bra dag för då kommer Ida hit. Hon har ett nyopererat knä och jag har ju virus i halsen så det blir nog ingen träning eller så men ut ska vi i all fall. Kanske går vi ner på isen och släpper hela flocken. Blir det fint väder kanske jag äntligen kan få några fina vinterbilder.


Jag tänkte försöka kurera mig nu när mina tvåbenta småtroll somnat. Det blir en stor tekopp, en bok, några tända ljus och en härlig filt - i min nya soffa!   


I love it

Av Sara Klingenberg - 20 januari 2011 14:47


Nu tror jag det är klart.


Bonnie ska ställas inofficiellt i Umeå den 19 februari och i Ö-vik den 9 april. Sedan blir det officiell debut på Dvärghundsklubbens utställning i Luleå den 21maj. Vi blir ett gäng som åker norrut. På söndagen ska jag försöka visa både Gioia och Bonnie i Piteå. Hoppas bara vi får tag på boende.


Eftersom Gioia ska löpa i mars har jag bestämt mig för att ta det lite lugnt med lydnaden tills det är bortgjort. Jag siktar på detbut i 2:an i maj.


Planen är också att Gioia ska göra MH men jag väntar med att anmäla till efter löpet.


Allt känns så kul och jag längtar!   


Av Sara Klingenberg - 16 januari 2011 15:09

Bonnie är anmäld till årets första utställning. Det blir en inoff. i Umeå den 19 februari. Carina följer med med brorsan Jesse så det blir kul!  Kanske bäst att börja ringträna lillbusan lite   


Av Sara Klingenberg - 14 januari 2011 19:53

Nu är jag less på hundhår i soffan!! Har just suttit och lagt ut en annons på Blocket på min stora härliga tygsoffa som jag haft ungefär 1½ år och dammsugit säkert en miljon gånger. Nu på vintern blir den dessutom statisk och DRAR till sig alla hår.

   


Jag har spanat på den här:




Då blir det soffmys med hundarna igen  

Av Sara Klingenberg - 12 januari 2011 17:44

Att läsa andras bloggar har inspirerat mig att sätta upp mål för 2011. Jag har funderat lite och så här får de se ut:



  • Gå färdigt uppfödarutbildningen.
  • Starta i lydnadsklas 2 med Gioia.
  • Komma en bit påväg med Bonnies lydnadsträning.
  • Göra Mh med Gioia.
  • Ställa Gioia och Bonnie officiellt minst 3ggr.
  • Träna viltspår med Bonnie och My. Eventuellt anlagsprov.

Det känns rimligt. Får se hur det går   


Av Sara Klingenberg - 9 januari 2011 23:23

Det var igår när jag loggade in på min hemsida som jag fick veta att Zoomin ska lägga ner. Bara att börja knåpa på en ny hemsida. Resultatet blev också en ny blogg. Fast det kändes lite tungt till en början är jag nu riktigt nöjd   


Nog om detta! Idag har vi haft en riktig utedag. Jag och maken, barnen och hundarna. Alla har vi varit ute i snön i många timmar. Massor med tung och blöt snö har kommit under natten så medan Jimmy skottade byggde barnen och jag snögubbe, snökoja och ljuslyktor. Hundarna sprang runt och busade och nallade av fikat. När det började bli mörkt på eftermiddagen gjorde vi upp en eld i vår eldkorg och grillade korv och myste. Små vändor med skotern blev det också. Alice framför och Calle bakom på Snowracern. Skönt att temperaturen äntligen är sådan att man kan vara ute längre stunder.


Nu blir det skönt att sussa efter en heldag ute och några timmars jobb med nya hemsidan.


  Nattinatti



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards