Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Lydnadstävling

Av Sara Klingenberg - 26 mars 2011 17:27

Min målsättning med dagens tävling var att Gioia skulle vara glad och att vi skulle ha kul tillsammans. Allt annat skulle vara bonus, och vilken bonus det blev. Klassvinst och ett 1:a pris. Jag är så nöjd!


Poäng 167,5


Platsliggande - 10

Fritt följ - 8

Läggande - 9,5

Inkallande med ställande - 7

Sändande med ställande - 10

Apportering - 5

Fritt hopp över hinder - 6

Fjärrdirigering - 9,5

Helhetsintryck - 9


Vi har ju haft lite ojämna träningar så jag kunde bara hoppas på att det skulle gå bra. Nu har jag ett litet kvitto på var vi står och vad vi behöver fokusera träningen på. Vissa saker vet jag att vi kan bättre. Gioia är så signalkänslig. Inkallningen är ett exempel. Om jag har för högt tonläge springer hon förbi ställandet och för lågt så lunkar hon fram. Idag gick det långsamt och ändå tog hon några extra steg innan hon stannade. Jag är nöjd med 7:an idag men den ska vi förbättra till nästa gång. Apporteringen gick inte bra alls och vid hoppet satt hon bara bekvämt kvar vid min sida när jag kommenderade hopp. Efter några dubbelkommandon bestämde hon sig i alla fall för att hoppa. Även fria följet ska vi jobba mer med. Rutan ska jag träna med mer störningar såsom människor nära rutan. Det som känns tryggast just nu är fjärrdirigering, läggande under gång och platsliggning.


Nästa tävling för oss blir nog i maj och nu är jag taggad för träning!


 

 
 
Monica

Monica

26 mars 2011 19:26

Grattis grattis!! :)
Vilket team ni är!!! :)
/Monica

http://www.chippen-figo.se

 
Maja

Maja

28 mars 2011 20:48

Duktiga nii! Grattis!! :)
När blir nästa tävling?

http://www.bruksvovve.wordpress.com

 
Petra & Co

Petra & Co

29 mars 2011 08:52

Super grattis till både 1:sta priset men även till klassvinsten hur bra jobbat som helst :)

Hälsningar från oss i Norr!

http://butterflies.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Klingenberg - 10 januari 2012 20:05


  2012-01-09 kom de. 7 fina och pigga valpar, 3 är mycket övertecknade men supersöta. Allt gick jättebra och Gioia är så duktig med sina små. Se fler bilder på hemsidan.       Jag är stolt mormor! ;-)             ...

Av Sara Klingenberg - 2 januari 2012 17:33

Oj, oj vad jag är dålig på att uppdatera      Här kommer i alla fall en bild på Gioia, som varit dräktig i 52 dygn. Hon har nu flyttat hem till Carina och valparna beräknas födas fredagen den 13 januari. Följ K-kullens dagbok på Hummelviksgårdens...

Av Sara Klingenberg - 15 november 2011 21:36

3 st lyckade parningar blev det. Hundarna har fin kemi och Bubba är en väldigt trevlig och stabil kille som kompletterar Gioia, både till mentalitet och utseende. Nu längtar vi till ultraljudet om några veckor.                   ...

Av Sara Klingenberg - 26 oktober 2011 17:30

Nu är det spännande. Gioia har äntligen börjat löpa!   Mina tjejer brukar alltid följa varandra så när My började löpa i mitten av augusti var jag helt säker på att Gioia skulle börja två veckor senare.... men dagarna gick och det kom inget löp....

Av Sara Klingenberg - 21 augusti 2011 22:20

  Min sommar har varit helt underbar med massor av sol, bad och lek. Det har nästan varit för varmt för att träna så det har inte blivit så mycket av den varan. Nu förväntas Gioia gå in i löp om drygt en vecka. Hon brukar vanligtvis komma igång ett...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards