Alla inlägg under februari 2011

Av Sara Klingenberg - 24 februari 2011 12:40

Äntligen en solig, lagom kall dag. Som jag har längtat. En lång promenad i sol och gnistrande snö som avslutades på altanen med en kopp kaffe. Livet är underbart, det är dagar som denna som ger mig energi!


       


   


  


  Puss!



        


Gioia visar sig från sin vackraste sida ;-) Vinternäsan har längtat efter sol så de svarta pigmenten kan komma tillbaka. Hennes löp kom som ett brev på posten. Lycklig blev jag eftersom vi nu kan vara med på lydnadstävlingen på hemmaplan den 26 mars. Roligt men nervöst! Det blir debut i klass 2 så jag får se det som en träningstävling.


Jag fick också tips på en inofficiell utställning i Nordvik på annandag påsk som jag har anmält Bonnie till. Mycket roligt blir det nu framöver!



  

Av Sara Klingenberg - 19 februari 2011 14:48

Idag har Bonnie varit på årets första utställning. Det var en inoff. arrangerad av Västerbottens KK på Strömpilen i Umeå. Jag har nog aldrig varit med om mindre lokaler till så många hundar. Ringarna var minimala tom för Papillonerna. Föreställ er då att tex Schäfer, Golden Retriever och Berner Sennen skulle visas i samma ring(!) Jag lyckades trycka mig in vid ringen och vågade sedan inte lämna platsen förrän det var klart. Tur att jag var ensam och kunde ha hunden i knät. Helt galet var det. Jag hade i alla fall turen att sitta brevid en jättefin Kooikerkille som charmade mig totalt. Vill ha!


Inne i ringen gick det väl sådär. Trägolvet luktade så gott och det satt människor och hundar i princip inne i ringen. Bra träning var det i alla fall. Jag blev väldigt glad när Bonnie av tre fina juniortikar blev placerad etta. I konkurensen blev det BIM mot en juniorkille från Glittra's kennel. Kritiken finns att läsa på hemsidan. Det känns bra att vi hinner vara med på en inoff. till innan det är dags för officiell debut.


Jag och dottern blir kvar i Umeå över natten hos min syster. Hon har hjälpt mig att ta några bilder på busfian som nu är 11 månader. Vi försökte ute men det var helt omöjligt att hålla alla fyra tassar i marken samtidigt idag. För kallt! Det får bli en annan dag...


   


Med rosetterna...

     


... åå... är vi inte klara snart?! Jag vill ju busa....


              

Av Sara Klingenberg - 10 februari 2011 10:23

Nu har vi träningsvila här i huset. My har börjat löpa några veckor tidigare än jag förväntat mig och nu hoppas jag att Gioia hakar på som hon brukar. Skulle vara skönt att få det bortgjort så jag kan planera våren på riktigt och få klart med anmälningar till MH och tävlingar. Mina tjejer blir helt hormonblockade när de löper så det är ingen idé att försöka träna nåt alls men det känns faktiskt skönt med vila nu när är det så kallt igen. 


Tur att de gillar att vila...


  






  












   


 En lite mindre än de andra...


  


Mina tre    som förgyller varje dag av mitt liv.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards