Alla inlägg under mars 2011

Av Sara Klingenberg - 26 mars 2011 17:27

Min målsättning med dagens tävling var att Gioia skulle vara glad och att vi skulle ha kul tillsammans. Allt annat skulle vara bonus, och vilken bonus det blev. Klassvinst och ett 1:a pris. Jag är så nöjd!


Poäng 167,5


Platsliggande - 10

Fritt följ - 8

Läggande - 9,5

Inkallande med ställande - 7

Sändande med ställande - 10

Apportering - 5

Fritt hopp över hinder - 6

Fjärrdirigering - 9,5

Helhetsintryck - 9


Vi har ju haft lite ojämna träningar så jag kunde bara hoppas på att det skulle gå bra. Nu har jag ett litet kvitto på var vi står och vad vi behöver fokusera träningen på. Vissa saker vet jag att vi kan bättre. Gioia är så signalkänslig. Inkallningen är ett exempel. Om jag har för högt tonläge springer hon förbi ställandet och för lågt så lunkar hon fram. Idag gick det långsamt och ändå tog hon några extra steg innan hon stannade. Jag är nöjd med 7:an idag men den ska vi förbättra till nästa gång. Apporteringen gick inte bra alls och vid hoppet satt hon bara bekvämt kvar vid min sida när jag kommenderade hopp. Efter några dubbelkommandon bestämde hon sig i alla fall för att hoppa. Även fria följet ska vi jobba mer med. Rutan ska jag träna med mer störningar såsom människor nära rutan. Det som känns tryggast just nu är fjärrdirigering, läggande under gång och platsliggning.


Nästa tävling för oss blir nog i maj och nu är jag taggad för träning!


 

Av Sara Klingenberg - 23 mars 2011 22:33

Mycket träning blir det nu innan tävlingen. Carina är min privata träningsledare och fotograf.


 


    


Träningen går lite ojämt så det så det kan lika gärna gå jättebra som jättedåligt. Vilket det blir visar sig på lördag. Det viktigaste är att vi har kul.


Med Bonnie blir det mest utställningsträning just nu men även lite lydnad. Det här är en tjej som mognar sent så jag tar det lugnt och vi leker mest. Hon tycker i alla fall att det är jättekul att träna min lilla gummiboll.


   


     


  


  


    Hej så länge!

Av Sara Klingenberg - 17 mars 2011 03:03

 

Först ut i detta bildbloggsinlägg är lillan som nyss fyllt 1 år.  Bonnie betyder söt och i  mina (opartiska??) ögon är hon sötare än socker.



  

  

  


          

  

 

My betyder "en på miljonen"   

     

    

  


 

Gioia betyder "glädje" vilket hon vanligtvis sprudlar av. Idag var hon lite loj. Kanske tycker hon inte att den tjocka korviga vinterpälsen gör henne riktigt rättvisa.

     

     

  


10 dagar kvar till debuten i lydnadsklass 2. Vi försöker träna lite varje dag så får vi se hur långt det räcker. Fjärilarna i magen har börjat ge sig tillkänna.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards