Alla inlägg under april 2011

Av Sara Klingenberg - 27 april 2011 13:17


I helgen har vi varit på en inoff. utställning i Nordvik. Det var mycket trevligt. Här är Bonnies kritik av domare Patric Ragnarsson:


13 mån gammal. Välformat fem. huvud. Välplacerade stora vackra öron. Mörka fina ögon. Skulle föredra lite mer u-käke, bra bett. Bra hals. Tillr. vinkl fram o bak. Stram rygg. Välformad bröstkorg med ngt kort bröstben. Sirlig benstomme. Hon tycker badsäsongen kommit tidigt i år och kommer iklädd endast bikini. Fin svans m tydlig båge. Rör sig m bra stil o steg. Trevligt temperament. Välvisad!

 

Trots pälsbristen blev hon 2:a av 5 tikar, vilket jag är mycket nöjd med. Bonnie är anmäld till Piteå och Luleå i maj och jag kommer åka dit men troligen ställer jag henne inte om hon inte pälsat på sig.


 


 

Jag har ju ändå Gioia att ställa den helgen. Sedan är det tänkt att jag ska tävla lydnad med Gioia helgen efter så vi tränar på. Just nu känns det rätt ok men jag tänker rikta in mig på motivationsträning för att få upp fart och energi. Här kommer några träningbilder:


  


  


 


  

  

  


 


Nu har våren kommit hit på riktigt och snön är nästan borta. Vi försöker ta vara på varje ledig stund och jag önskar er alla som kikar in en underbar vår och försommar. Ut och njut!


  



Av Sara Klingenberg - 18 april 2011 15:07

Äntligen har barmark börjat krypa fram i skog och mark. När blod och klövar plockas fram ur frysen är hundarnas lycka gjord, för då vet de vad som gäller. Viltspår! Förutom mina egna hundar så spårar jag med Carinas corgikorv Elektra. Idag märktes det att hon tyckte det var riktigt roligt, och hon spårade jättefint. Nästa gång lägger jag ett helt anlagsspår till henne. Troligen är tävlingsdebuten inte alls långt borta. Skulle vara roligt om vi hann innan hon ska åka norrut för parning i mitten av maj.


 

Även Bonnie har börjat fatta galoppen. Idag spårade hon hela spåret utan att tappa fokus. Annars kan hon vara rätt så störningskänslig lilla damen, förra gången studsade hon iväg efter en fågel som råkade flyga förbi. Det roligaste med henne är att hon blir hur lycklig som helst när hon hittar sin klöv.  


  

Hon vill ha den såå gärna att det är svårt att låta bli att retas. Fjärilshundar ska väl kunna flyga va?!

  

 

Tänk att en rådjursklöv kan göra lilla hund så lycklig!

  

Även brorsan Jesse visade att han kan spåra.

 

Snygging!

  

   
 

Men den som imponerade på mig mest var faktiskt My som spårade hur säkert som helst. Får se hur jag gör om jag låter henne starta ett prov i anlagsklass eller om vi fortsätter att bara spåra för roligt. Även Gioia fick gå ett spår. Svansen gick som en propeller och hon flög fram över stock och sten. En riktig toppendag för både hundar och människor!


Men det är ganska skönt att komma hem också.


 

Gioia och My, trötta efter en förmiddag i viltspårsskogen   

Av Sara Klingenberg - 15 april 2011 17:00

Jag fick de här bilderna från utställningen av Carina idag. Hon och sambon satt vid ringside och fotade. Tack snälla ni!


  


  


  


  


  


  


 



Av Sara Klingenberg - 9 april 2011 18:08


... med lilla fröken idag. Hon skötte sig finfint tycker jag. Även fast vi var inne i en ishall med många nya ljud och lukter var hon glad och alert hela tiden.  Hp och fin kritik fick hon men i konkurensen föll hon på att den andra tiken (jättesöt tjej från Caratoots) hade mer utvecklad bröstkorg och bättre päls. Kritiken finns på hemsidan. Jag är ändå jättenöjd och ser fram emot nästa utställning i Nordvik om 2 veckor. 


Alltid finast i mina ögon     


  


  


 

   Hummelviksgårdens Just My Bonnie   

      

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards